Bli kund hos oss

Din vardag, affär och verklighet engagerar oss av den enkla anledningen att vi är övertygade om att vi kan göra den bättre. Genom att utveckla produkter och tjänster gör vi skillnad för våra kunder och påverkar deras vardag till det bättre. Vill du veta hur vi kan göra din vardag bättre? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Stäng

Läs om hur vi hjälper Öresundsbron!

Christian Nilsson, kundcenterchef på Øresundsbro Konsortiet, berättar hur Bilvision förenklar deras vardag.

Publicerat 08 maj 2023

Har du någon gång, på ett eller annat sätt, passerat över Øresundsbron?

1 juli 2000 invigdes Øresundsbron, den fasta förbindelsen mellan Sverige och Danmark. Den är sexton kilometer lång och består av en bro, en tunnel och den konstgjorda ön Peberholm.
Øresundsbron drivs av Øresundsbro Konsortiet. Deras mål är att skapa integration i Öresundsregionen och göra det enkelt för alla att röra sig säkert, snabbt och klimatvänligt över Öresund samtidigt som bygget av bron ska finansieras. Finansieringen ska vara betald 2050.

Vi har pratat med Christian Nilsson, som arbetar som kundcenterchef på Øresundsbro Konsortiet, vars fönster vetter ut mot betalstationen på den svenska sidan:

- Varje dag passerar det 17–20 tusen bilar här utanför, under högsäsong är det uppemot 30 000 bilar per dag, säger Christian. På årsbasis är det över 93,5% av alla som passerar bron som klarar sig själva, utan någon hjälp ifrån oss. Men 7,5% av tjugo tusen är en ganska hög siffra och de flesta får hjälp direkt i betalstationen, men ungefär 200 000 ärenden genereras till vårt kundcenter varje år.

Bilvision förser Øresundsbro Konsortiet med fordonsinformation sedan februari 2023. Samarbetet mellan de båda bolagen startade för att underlätta arbetet för Øresundsbro Konsortiet.

- Den information vi får ifrån Bilvision är guld värd. Det blir en kvalitetssäkring ur ett dataskyddsperspektiv, vi följer GDPR och vi vet att vi har rätt data lagrad, fortsätter Christian. Det sparar oss både tid och pengar, men ger oss också möjlighet att utveckla våra tjänster gentemot våra kunder, för att de ska få en bättre upplevelse samtidigt som vi minskar risken för merjobb för kunden.

Tack vare den information Øresundsbro Konsortiet nu får kan de hjälpa kunder att säkerställa att de knappar in rätt registreringsnummer, att de inte tecknar ett privat avtal på en företagsägd bil och att kunna lägga in sluttid på en hyrbil för att slippa betala för någon annans passager.

- Vi är jättenöjda över detta samarbete. Bilvision är lätta att jobba med och genom att förstå våra utmaningar kan Bilvision hjälpa oss att göra vår vardag både bättre och enklare, avlutar Christian.

Vill du veta mer om hur vår data kan hjälpa dig?
Kontakta Magnus Johannesson på magnus.johanesson@bilvision.se eller på 0707-51 17 29.

Öresundsbron
Öresundsbron