Finansbolag
Se till att du har rätt information
Att kontrollera att fordonen står på rätt brukare och med ett korrekt kreditdatum kan vara en utmaning. Vi hjälper er att automatisera och effektivisera processerna för dessa kontroller och bevakningar.
Våra tjänster anpassade efter din verksamhets utmaningar
Här presenterar vi ett urval av våra tjänster och lösningar anpassade för din verksamhet.
Vill du se alla våra tjänster - klicka här!
Ägarbyte 2.0
Planera veckans ägarbyten genom att samla in data i förväg och därmed fördela ut arbetet under hela arbetsveckan.
CRM-API
När städade du ditt kundregister senast? Handen på hjärtat, gör det lite ont att tänka på GDPR? Har du koll på hur många av dina kunder som fortfarande äger den bil du sålde till dem?
Vagnparksbevakning
Vilka fordon ingår i din flotta och hur mår de? Vagnparksbevkningen tar tempen och meddelar dig när något inte stämmer.
Autonet Bilfakta
Alla data behöver eller bör inte hämtas från Vägtrafikregistret, Autonet innehåller både mer data och färre fel.
Verktygslåda
Återkommande större sökningar mot Vägtrafikregistret har vi byggt verktyg för och lagt i en låda.
Bilprospekt
När du själv vill plocka fram underlag till era marknadskampanjer är Bilprospekt det enklaste verktyget att använda.
Försäljningsstatistik
Ner på säljarnivå ger vi dig underlaget för hur det går hos er, vem som har sålt vad, antal tecknade försäkringar, var finanseringen hamnade och hur fördelningen ser ut mellan garantibolagen?
Marknadsanalys
Trender, konkurrentanalyser och marknadsläget. Hur ser era försäljningssiffor ut jämfört med övriga marknaden. Du filtrerar själv fram till det du vill veta.
Direktåtkomst
Behöver du snabbt och enkelt hämta information om fordon, ägare och förare?
Direktanmälan
Vill du registrera ägarbyten, inbyten, av- och påställning, göra en efterkontroll eller teckna en försäkring?
Våra kunder med deras egna ord
Vi är stolta leverantörer av fordonsdata till såväl den mindre verkstaden som till den större fordonshandlaren, dvs alla som arbetar med fordonsinformation. Här är ett urval av våra olika kunder som vi varje dag hjälper att analysera sin försäljning, hantera sin fordonspark eller hitta nya leads. Något som i slutändan bidrar till bättre beslut och fler affärer!
Så lätt kommer du igång
För oss är det viktigt är att göra det enkelt för dig. Därför ska det vara smidigt att bli kund hos oss. Nedanför ser du hur enkelt det är att komma igång med Bilvision.
1
Drömläge – Vi gör tillsammans en behovsanalys för att se vad du behöver hjälp med och hur vi kan hjälpa dig med detta.
2
Avtal och tillstånd – Vi hjälper dig med att söka de tillstånd och fylla i de avtal du behöver.
3
Utbildning – När allt är klart att köra igång utbildar vi er i de tjänster ni behöver uppstart i, tills ni känner er säkra. Men vi finns här för support och repetition hela tiden.
Rätt och relevant data
Vi levererar data som hjälper dig att få ökad kontroll, bättre insikter och fler affärer.
Att din vardag ska bli bättre genom förenklade och automatiserade processer är vårt fokus.
Kompletta och skräddarsydda lösningar
Vi ger dig tillgång till mängder av fordonsinformation vilket hjälper dig att snabbt och enkelt kunna göra olika informationssökningar. Förutom det har vi också utvecklat verktyg som förenklar och kvalitetssäkrar ditt dagliga arbete, samt utvecklat funktioner för statistik och uppföljning av både din och marknadens försäljning.
Vi kan även erbjuda skräddarsydda integrationer och har samarbeten med de flesta aktörer inom fordonsbranschen som erbjuder Dealer Management System (DMS), CRM-system, försäkringar, finansieringslösningar och garantier.
Saknar du något? Hör av dig så hjälper vi dig gärna.